News

άρθρο 4/Νόμος 2251/1994

Άρθρο 4: Σύμβαση από απόσταση

1. Σύμβαση από απόσταση, με την έννοια αυτού του άρθρου, είναι κάθε σύμβαση που αφορά αγαθό ή υπηρεσία και συνάπτεται στο πλαίσιο ενός συστήματος προμήθειας αγαθών η παροχής υπηρεσιών από απόσταση, που οργανώνεται από τον προμηθευτή χωρίς ταυτόχρονη φυσική παρουσία του προμηθευτή και του καταναλωτή, με τη χρησιμοποίηση τεχνικής επικοινωνίας από απόσταση για τη διαβίβαση της πρότασης για σύναψη σύμβασης και της αποδοχής. Μέσα τεχνικής επικοινωνίας από απόσταση, με την έννοια του άρθρου αυτού, είναι ιδίως τα έντυπα χωρίς παραλήπτη, τα έντυπα με παραλήπτη, οι τυποποιημένες επιστολές, τα διαφημιστικά έντυπα με στέλεχος παραγγελίας, οι κατάλογοι, το τηλέφωνο με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, το ραδιόφωνο, το εικονοτηλέφωνο, το βιντεοτέξτ (μικροϋπολογιστής και τηλεοπτική οθόνη) με πληκτρολόγιο ή οθόνη αμφίδρομης επικοινωνίας, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η τηλεομοιοτυπία και η τηλεόραση.

Μεταλλαγμένα τρόφιμα με τη βούλα της ΕΕ

Μεταλλαγμένα τρόφιμα με τη βούλα της ΕΕ

Ιωάννης Ζαμπετάκης

 

H είδηση πέρασε στα ψιλά. Αλλωστε η συγκυρία έχει άλλες προτεραιότητες: τον αποστολέα του DVD, το Ασφαλιστικό και την καταιγίδα ακρίβειας στην αγορά. Κάτι που αφορά την ασφάλεια των τροφίμων ίσως να μη θεωρείται «εμπορική» είδηση όταν εκκρεμούν τόσα ερωτήματα για τη δημοσιογραφική δεοντολογία, τις συντάξεις και την κερδοσκοπία!

Η είδηση αφορά το γενετικά μεταλλαγμένο ρύζι LL601 που είχε βρεθεί στην Ελλάδα το 2006. Ο ΕΦΕΤ είχε ανακοινώσει με δελτία Τύπου (20.10.06 και 24.10.06) την παράνομη κυκλοφορία στην ελληνική αγορά αυτού του μη εγκεκριμένου γενετικά τροποποιημένου ρυζιού LL601.

Η σκοτεινή πλευρά του ΑDSL

Η σκοτεινή πλευρά του ΑDSL

Οι προσφορές Ιnternet και τηλεφωνίας δίνουν και παίρνουν και οι εταιρείες, εκτός από τα να διαφημίζουν τα πακέτα τους, έχουν αρχίσει να κατηγορούν η μια την άλλη. Κρυφές χρεώσεις, αδικαιολόγητα πάγια, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών και πολλά ακόμα προβλήματα υπονοούνται ή και λέγονται ξεκάθαρα και ο καταναλωτής βρίσκεται ανυπεράσπιστος στη μέση. Η πραγματικότητα όμως μπορεί να είναι ακόμα πιο δυσάρεστη. Το «nDigital» επιδιώκει να ρίξει φως στο τοπίο και να παρουσιάσει τα πραγματικά δεδομένα και τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς επιλέγοντας πακέτα ΑDSL και τηλεφωνίας.

Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για τα καταναλωτικά δάνεια

Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για τα καταναλωτικά δάνεια
22/1/2008
12:46

Σημαντικά οφέλη προκύπτουν για τους Έλληνες καταναλωτές προϊόντων καταναλωτικής πίστης από τη νέα οδηγία που ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και με την οποία θεσπίζονται νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για τα καταναλωτικά δάνεια, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση τα οφέλη είναι τα εξής:

Η πτώση των τιμών των μετοχών..

Η πτώση των τιμών των μετοχών είναι ραγδαία, αλλά ταυτόχρονα είναι εξυγιαντική. Η αγορά διορθώνει μόνη της τα λάθη και τις υπερβολές της. Αν οι κεντρικές τράπεζες προσπαθούν να ανακόψουν…

Γιατί ξεχνούν να πέσουν οι τιμές των καυσίμων

Γιατί ξεχνούν να πέσουν οι τιμές των καυσίμων

Μελέτη για τις μεταβολές των τιμών των καυσίμων(ppt/4MB)

Μόνο τρεις στις 10 φορές μειώνονται οι τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου θέρμανσης, όταν πέφτουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Μελέτες εξηγούν το μηχανισμό και τις στρεβλώσεις της αγοράς

Του Λεωνίδα Στεργίου
Lstergiou@kathimerini.gr

Είναι εντυπωσιακό! Το 65% των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα οφείλονται στην άνοδο των τιμών του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές. Για τις άλλες περίπου τέσσερις φορές στις 10 δεν υπάρχει, τουλάχιστον επιστημονική, εξήγηση.

Και το χειρότερο: Μόνο τρεις στις 10 φορές που πέφτουν οι εγχώριες τιμές καυσίμων οφείλονται στην πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Στις υπόλοιπες επτά, απλά… δεν πέφτουν!

Για τις διαπιστώσεις αυτές, ίσως, να μην είναι απαραίτητη η εκπόνηση ειδικής επιστημονικής μελέτης, αφού με απλή παρατήρηση στα βενζινάδικα μπορεί κάποιος εύκολα να το καταλάβει. Έχει, όμως, ενδιαφέρον ο εντοπισμός των αιτιών που δημιουργούν σε αυτές τις στρεβλώσεις που λειτουργούν κατά της τσέπης του καταναλωτή.

Φτωχοί δεν είναι πια οι άνεργοι αλλά όσοι δεν… καταναλώνουν

Φτωχοί δεν είναι πια οι άνεργοι αλλά όσοι δεν… καταναλώνουν

Του Γιωργου ΜαντελαΕάν η έκφραση «είσαι φτωχός» αποκτούσε κάποτε το νόημά της από την κατάσταση της ανεργίας, έγραφε το 1998 ο Ζίγκμουντ Μπάουμαν, σήμερα αντλεί το νόημά της κυρίως από την κατάσταση της δεινής θέσης του ατελούς καταναλωτή. Φτωχός σήμερα δεν είναι όποιος δεν έχει δουλειά, αλλά όποιος δεν μπορεί να μπει σε ένα σούπερ μάρκετ και να γεμίσει τη σακούλα. Σίγουρα, αυτή η διαφορά έχει τεράστιες επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο βιώνεται η φτώχεια και στις ευκαιρίες και τις προοπτικές λύτρωσης από τη μιζέρια. Γιατί, είναι σαφές ότι «κανένα ανθρώπινο ον, οπουδήποτε ή σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο, δεν μπορεί να παραμείνει ζωντανό, χωρίς να καταναλώνει».

Με νόμο θα σηκωθούμε από τον καναπέ

Με νόμο θα σηκωθούμε από τον καναπέ

Το υπουργειο Ανάπτυξης αναλαμβάνει προσπάθεια για τη δημιουργία καταναλωτικής κουλτούρας στη Ελλάδα

Tης Mαριας Σιδερη

Ξεκαθαρίζει πια το τοπίο στις καταναλωτικές οργανώσεις, οι οποίες έχουν μια «χρυσή» ευκαιρία να οργανωθούν σε σύγχρονη βάση και να συμβάλουν ουσιαστικά στο μέτρο που τους αναλογεί στη διαμόρφωση -επιτέλους- καταναλωτικής κουλτούρας, που απουσιάζει απο την ελληνική πραγματικότητα. Tο νέο νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή τούς παρέχει πλέον πολλές δυνατότητες παρέμβασης, ενώ δεδηλωμένη είναι η πρόθεση του υπουργείου Aνάπτυξης για την ενίσχυση και την οικονομική τους υποστήριξη. Aλλωστε, στη δύσκολη συγκυρία του τελευταίου διαστήματος, ήρθε να αναδειχθεί για άλλη μια φορά το έλλειμμα του καταναλωτικού κινήματος. Kαι αν η κατάσταση στις οργανώσεις αυτές λίγο θυμίζει τις αντίστοιχες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το ίδιο συμβαίνει και με τον καταναλωτή, ο οποίος ακόμη φαίνεται ότι δεν έχει συνειδητοποιήσει τη βαρύνουσα, αλλά και την καθοριστική σημασία που έχει η ενεργός συμμετοχή του. Δυστυχώς, ο Eλληνας καταναλωτής «δύσκολα σηκώνεται απο τον καναπέ του»…

Κοινοποίηση